Videre på shortlist i Mediaforums mediepris

Publisert 31-08-2018

Media Direct Norge er videre på shortlist til Mediaforums mediepris 2018 i kategorien "Mediekanal".

Colosseumkuppelshow04

Det er kinoreklamefilmen til Volvo Car Norway inne i kuppelen på Colosseum kino sal 1 som er nominert. I tillegg til kinoprosjektoren benyttes 16 laserprosjektorer i kuppelen. Innsiden av kuppelen måler 2512 kvm og lerretet 220 kvm. Til sammen er dette verdens største kinoskjerm på 2732 kvm. Det er 32 meter høyt under taket  og den store kuppelen er 40 meter i diameter. 

Reklamefilmen Volvo Car Experience er spesiallaget av Shortcut i samarbeid med Mindshare, SCP Grey, Nordisk Film og Media Direct Norge. 

Mediepris mediakanal
I kriteriene heter det:
I kategorien mediekanal vil vi hedre de mediene som har brukt en mediekanal på en ekstraordinær måte. Dette kan være løsninger som har skapt involvering, nye formater, annerledes tenkning, innovasjon, spennende eller nyskapende løsninger som alle kan lære av, og bli inspirert av.

Les mer om kriterene og se shortlistene for de forskjellige prisene her:
http://mediaforum.no/2018/05/22/medieprisen-2018/

Les saken til Volvo om kuppereklamen her:
https://www.media.volvocars.com/no/nb-no/media/pressreleases/226371/volvo-forst-ute-med-verdens-storste-kinoreklame

Tilbake til nyhetsarkivet