Kinoreklame

Reklame på kino...

... gir høy oppmerksomhet og reklameerindring. Nyere undersøkelser, gjennomført av Ipsos MMI og Meetingpoint viser blant annet at kinoreklame er 3,6 ganger mer effektiv enn TV-reklame til å skape reklameerindring ved OTS=1. 

I tillegg til å huske reklamen godt, mener publikum at kinoreklame er en del av kinoopplevelsen og sier at den er både ønsket og forventet.

Ipsos MMI og Meetingpoint om reklameerindring:

Kino er 3,6 ganger mer effektiv enn TV

Målgruppe

Kinoens distribusjonssystem tillater tilspissing av budskap mot ønsket målgruppe, slik som for eksempel mann, kvinne, ungdom, voksen eller familie. Reklamen vises da foran filmer med forventet høy andel av din målgruppe.

Kinobesøket

Landsdekkende kinoreklame

Prisene på kinoreklame er basert på antall besøkende. Besøksestimatene varierer gjennom året, og påvirkes hovedsakelig av hvilke filmer som står på programmet.

En gjennomsnittsuke i 2019 gir 112 500 besøkende. Prisene bestemmes av reklamefilmlengde og målgruppe.

Priseksempel

Eksempelvis vil en uke med 30 sekunders reklamefilm vist foran alle forestillinger i vårt univers koste brutto NOK 122 700. En kinoreklamekampanje strekker seg vanligvis fra fire til åtte uker, men flere velger også og ligge fast på kino gjennom hele året.

 

Reklame på kino er både ønsket og forventet
– et slags vorspiel.

Nedenfor kan du se vår teaser for lokal kinoreklame.