Vipps, Tine og Coca-Cola nominert til kreativt gull

Publisert 27-01-2020

Big Screen Awards nærmer seg

BSA Nyhetssak Kreativ 1000x600.jpg

Vipps, Tine, Lexus, Coca-Cola, Infinitum og organisasjonen Ung i Trafikken er alle nominerte i kategorien Beste Kreative Bruk Av Kino i kommende torsdags Big Screen Awards som arrangeres på Vika Kino. Big Screen Awards er den årlige prisutdelingen for beste reklamefilmer og kampanjer vist på kino.

Nominerte Beste Kreative Bruk av Kino
Vipps er nominert med kinospill i sammen med mediebyrået Vizeum. Tine er nominert for kampanjen «Heia Eventyrlyst» med mediebyrået MediaCom. Videre er organisasjonen Ung i Trafikken med sitt «Mareritt-stunt» nominert. I tillegg er både Coca-Cola med «E-sport på kino» i samarbeid med mediebyrået Carat og Lexus med sponsoratet «Luxe by Lexus» med Wavemaker som mediebyrå med på shortlist.

Nominerte Beste Lokal Film
Det er fem nominerte i kategorien Beste Lokale Film. Her er det Franzefoss med filmen «Det er ikke bråk» med reklamebyrået Per Høj og produsent Filmdepartementet. Videre er Vennatrø Gruppen nominert i samme klasse med filmen «Min by Stjørdal», produsert av Lockbox Film. Nominert er også Iris Salten med filmen «Wasteman» med Deadline Media og Film som medie- og reklamebyrå. Nominert nummer fire i den lokale kategorien er Haukeland Universitetssykehus med filmen «Bli Blodgiver», med bistand fra Mediacirkus og Kong Film. Siste nominerte er Stavanger Aftenblad med filmen «Sammen er vi Aftenbladet». Reklamebyrå er Procontra. Moxey Film er produsent.

Mediedirektør Jarle Thalberg i GroupM er juryleder i den andre utgaven av Big Screen Awards.

-Vi har et meget sterkt kreativt felt – og som ikke minst fungerer godt i intime kinosaler. Høy kvalitet preger finalefeltet i den kreative klassen, sier juryleder og mediedirektør i GroupM, Jarle Thalberg.

Mye god lokal reklamefilm
-Og kino er ikke minst også en lokal reklamebærer. Det lages mye god lokal reklamefilm som målrettes mot kinopublikummet. I finalen har vi samlet mye av det aller, aller beste, sier Jarle Thalberg.

Det skal konkurreres om heder og ære i totalt fem kategorier; det være seg Beste Film Riks, Beste Film Lokal, Årets Nykommer, Beste Kreative Bruk og Best I Test. I Big Screen Awards 2018 ble Talkmore den store vinneren. 

Bak Big Screen Awards står CAPA Kinoreklame og Media Direct Norge (MDN). Både Capa og MDN er også representerte i juryen.

Høyt nivå
-Gjennomgangen av årets reklamefilmer viser at det ikke er noe i veien med kreativiteten i reklamebransjen på dette området. Mange filmer fortjener heder for kreativitet, sier salgsdirektør Vegard Kvalvaag i CAPA.

-Og ikke bare skjer det mye spennende på riksnivå når det gjelder reklamefilm. Også lokalt skjer det svært mye spennende. Ja, flere kandidater ligger på et meget høyt nivå, sier Christer Solberg, markedssjef hos Media Direct Norge.

Juryen
Juryen i Big Screen Awards består av følgende: Jarle Thalberg, mediedirektør hos GroupM, kreatør Ester Hjellum fra Try, Innovation Strategist Simen Kjær fra Vizeum, Senior prosjektleder Nanna Skipper Grønli fra Per Høj, Head og Audio Visual Marianne Massaiu fra Mediacom, New Business Aleksander Hetland fra DDB Nor, managing director Jon A. Nævestad fra Starcom, Client director Camilla Marstrander fra Carat, salgsdirektør Vegard Kvalvaag fra CAPA og markedssjef Christer Solberg fra Media Direct Norge.

Vipps.png
NOMINERT TIL KREATIV PRIS: Vipps med kinospill

Tine.png
NOMINERT TIL KREATIV PRIS: Tine med kampanjen «Heia Eventyrlyst»

Esport.png
NOMINERT TIL KREATIV PRIS: Coca-Cola med «E-sport på kino»

For mer informasjon, kontakt salgsdirektør Vegard Kvalvaag på 915 50 489 i og   i CAPA og/eller markedssjef Christer Solberg i Media Direct Norge på 922 97 780 eller